torsdag 12 juli 2012

Vi och (att hata och) att älska

En förnimmelse om vad som väntar runt hörnet
du vet, det där... så det stör mig så
när det verkliga blir alldeles för påtagligt
iallafall för min smak
vad som komma skall uppenbarar sig
så tydligt
har du några sista ord?
innan världen åter sätts i brand

Jag är nu monstruös
våldsam och hänsynslös
paranoid - förblindad av iskallt hat
det blir så motbjudande
låt mig komma ut
bara en sista gång
det här är värre än intrampande fimpar
intorkad sprit på ett vardagsrumsgolv
utsättningssymtomen
som förgör inifrån till slut

Ett rättfärdigat misslyckande -
välkommen till det så inbjudande tomrummet
bara tårar, blod, svett
det återstår bara ångest och ensamhet
för i brist på folkvett
brinner vi till det ljusnar
men exodus är redan här och alla flyr
det gör mig illamående


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar